Faktid lennusadama kohta
(Kateriin ja Nancy)
- Vesilennukite angaarid rajati tsaar Nikolai II käsul
- Parima projektina valiti välja Taani firma Christiani & Nielsen’i projekt
- Projekteerimist juhtisid Herluf Trolle Forchhammer ja Sven Schulz
- 1916. aasta suvi: alagas vundamendi vaiade rammimine
- 1917. aasta sügis: valmisid peamised ehitustööd
- Esimesed suured raudbetoonkoorikud maailmas
- Ühe kupli möötmed: 36,4 x 36,4 m
- Betoonkooriku projektijärgne paksus: 8-15 cm
- Ainult välimised tugipostid, mitte ainsatki sisemist tugiposti
- Siinsetesse angaaridesse mahuks vabalt 30-meetrise tiivaulatusega lennuk
- Kuulsaim raudbetoonkoorik maailmas: Sydney ooperimaja
- Sydney ooperimaja insener Ove Arup töötas Christiani & Nielseniga koos
- Ajakiri The Builder 1920 angaaridest: nagu Konstantinoopoli Hagia Sophia katedraal
- 1919. aasta: Eesti Kaitsevägi võtab sakslastelt angaarid üle
- Eesti Õhuväe lennuk nr 1 pandi kokku siit leitud Friedrichshafen FF.41A osadest
- Kahe maailmasõja vahel oli Eesti Õhuväel 167 lennukit
- Siin paiknenud Merelennusalgal oli kokku 32 vesilennukit
- Angaare on külastanud Charles Lindbergh - esimene lendur, kes ületas Atlandi ookeani üksinda
- 1940. aasta juuni: Punalaevastik võttis Lennusadama oma kontrolli alla
- Angaarides ladustadi allveelaevade tõkkevõrke Tallinna lahe sulgemiseks
- 1962. aasta: professor Heirich Laul tõi uuesti esile angaaride unikaalsuse
- 1979. aasta: Jevgeni Kaljundi poolt valmis esimene ehitusajalooline ülevaade angaaridest
- 1993.-2006. aasta: omandivaidluste kohtusaaga riigi ja hõivaja vahel kestis 13 aastat
- 1996. aasta: vesilennukite angaarid võeti kultuurimälestistena kaitse alla
- 2000. aasta: ebaseaduslik valdaja ei lubanud president Lennart Meri angaaridesse
- 2004. aasta: jäämurdja ‘’Suur Tõll’’ kinnitas otsad lennusadamas
- 2006. aasta: Eesti riigi lõplik võit ebaseaduslike hõivajate üle
- Lennusadama taastamise esimese etapi käigus avati ala külastajatele
- 2009. aasta: rekonstrueerimisprojekti võitjaks valiti KOKO arhitektid
- Taastamine: koorikute remondiks pritsiti nende sisepinnale 5 cm paksune betoon
- Kokku traageldati koorikute pealispinnal 3600 m betoonpragusid
- Postidel, tõmbe- ja survetöödel puhastati 19 000 m terasarmatuuri
- 21 000 meetrit torusid põrandas - angaare kütab merevesi
- 4450 joonist käigusilla jaoks
- Muuseum avati külastajatele 11. mail 2012. aastal
Muuseumi välisala
- Suur Tõll
- Sadam
- Muuseumilaevad
- Mänguväljak
- Vesilennukite angaarid
Muuseumi siseala
- Kahurilava
- Kino
- Simulaatorid
- Allveelaev ‘’Lembit’’
- Kohvik MARU
- Muuseumipood
- Poid
- Maasilinna laev
- Paadid ja jahid
- Vesilennuk Short 184
Link Titanicu näitust tutvustavale videole
No comments:
Post a Comment